Їм аплодували Нью-Йорк і
Токіо, Копенгаген і Гельсінкі, Єрусалим і Сеул, Кейптаун і Йоганнесбург, Шанхай
і Пекін, а також Москва, Петербург, Мінськ, Рига, Таллінн, Вільнюс... Цим
балетом захоплювався навіть французький хореограф Моріс Бежар, котрий дивився
“Лебедя” і був зворушений до сліз: “Блискуча техніка на пуантах 43 чи 44
розміру. Не було й мови ні про патетичний травесті, ні про блискучу копію
прима-балерини. Це був танець, академічний танець...”
Відомий танцюрист, заслужений артист Росії
Валерій Михайловський створив оригінальну трупу, яка не має аналогів у світі,
ще в 1992 році. Цю ідею підтримав Комітет з питань культури адміністрації
Санкт-Петербурга і колектив став державним. Він викликав величезний інтерес і в
глядачів, і в фахівців балетного мистецтва, котрі назвали цю подію «революцією
в російському балеті» і «сенсацією сезону». Вперше в історії російського балету
чоловіки стали на пуанти й виконали легендарні жіночі партії з класичного
репертуару. Як зауважують критики, захоплюються не тільки професіоналізмом і
блискучим володінням технікою. Хлопці танцюють жіночі ролі з тонким гумором і
смаком. А постановки вирізняються оригінальністю і новим баченням балету. Про
цей колектив написано сотні схвальних рецензій. Статті опубліковані в
американській, британській, японській пресі, у спеціальних журналах Франції,
Фінляндії, Греції, Японії, Південної Кореї, Ізраїлю, ПАР, Іспанії, Македонії...
Є багато фільмів і передач. За роки існування трупа створила шість програм. І в
кожній – щось нове, несподіване.
А народився Валерій
Володимирович Михайловський у селі Воротнів Луцького району. Свій екзамен на
самостійність п’ятикласник Валерій склав у Луцькому Палаці піонерів, де відразу
помітили його вроджену пластику, відчуття ритму, акторське обдарування. Перший
крок у великий балет Валерій Михайловський зробив у балетній студії при Будинку
культури, керівниками якої були подружжя Маркіних.
Згодом – навчання у
Київському хореографічному училищі. Після закінчення у 1971 році училища творча
дорога пролягла до Одеського академічного театру опери та балету, де він став
провідним солістом. Виконував ведучі партії у балетах «Лебедине озеро»,
«Жізель», «Шопеніана», «Есмеральда», «Анна Кареніна», «Дон Кіхот» та інші.
Понад десять років (1977
- 1991) Валерій працював провідним солістом також у театрі балету Бориса
Ейфмана у Санкт-Петербурзі. Валерій Михайловський – перший виконавець більшості
балетів, зокрема «Ідіот», «Севільський цирюльник», «Дванадцята ніч», «Майстер і
Маргарита», «Бумеранг», «Пізнання», «Комедіанти», «Художник».
У 1992–2011 –
організатор та керівник трупи «Санкт-Петербурзький чоловічий балет», до складу
якої увійшло 6 танцівників, які виконували складні модерні як чоловічі партії,
так і жіночі. У репертуарі колективу – шедеври світової класичної хореографії.
Серед постановок 1992–2011 – «За образом і подобою» на муз. Г. Пітера, «Per
aspera ad astra» («Крізь терни до зірок»), «Нові варіації на старі теми»,
«Чоловік і...», «Танцюємо всі, або Робочий день», «Homo ecce» («Людина як вона
є»). З 2011 Михайловський займається індивідуальною творчою діяльністю. У 2014
запрошений до Санкт Петербузького балету під керівництвом Б. Ейфмана для
педагогічної і репетиторської роботи. Його виконавській та викладацькій манері
притаманний синтез класичного та сучасного танцю, філософія та драматичне
мистецтво, висока технічна майстерність, а постановки вражають оригінальністю
сценічного рішення та експресивною пластикою. Трохи відео з Ютубу подивіться й
у нас тут)
Немає коментарів:
Дописати коментар